Freedom to Merdeka

Assalamualaikum !

Alhamdulillah , habis juga Penilaian Menengah Rendah aku , hari ni hari Merdeka nya semua
orang di Malaysia yang lahir pada tahun "1996" , tapi  tak semua sebab esok (hari Selasa)
ada lagi kertas Cina , Indian , Iban dan lain-lain , sedap ooo tadi , ketua pengawas
tu cakap "ok mase telah pon tamat , kertas jawapan akan dikutip SEKARANG!" . 
Mase kat dewan tu dah jadi huru-hara dah , macam dah habis sekolah pulak aku tengok.

Aku nak cerita tentang semua matapelajaran yang aku amekk . First , BM , boleh tahanlah 
senang dye , lagi-lagi karangan , aku memang suke buat karangan , haha , serius . Second , 
Agama , lagi best adalah 2-3 aku hentam , tapi bukan hentam membabi buta , hentam ikut 
logik lah , hentam je , mane tahu nanti ada rezeki , pemeriksa kertas aku tu baik hati . AMIN !

Hari Rabu plak , aku ade 2 matepelajaran iaitu BI dgn GEO , ini semakin menyukarkan perjuangan 
aku di PMR , BI kertas 1 oke lagi tapi masuk kertas 2 habis lah aku , novel 1 ape pon aku x bace , 
haha , petang nye pulak aku ada GEO , best jgak GEO , aku jawab dgn tenang je , huhu , macam 
senang je soalan tu (tak sebenarnya SUSAH) . 

SAINS and SEJ hari khamis , time ni aku nak nervous sikit bukan sikit , banyak lah jugak , mase 
kertas 1 (Sains) ade yg senang tapi mcam mane aku boleh salah , haishhhhhh syang betol , markah tu 
pergi hilang begitu sajeee , haha , Sejarah plak lagi lah tak payah nak cakap lah , banyak giler aku 
hentam , kali ni aku hentam membabi buta sebab aku memang tak paham langsung , pelik gila 
soalan yang dia keluarkan , aku rase nak belasah je soalan tu .

And Finally tadi , MATH dan KH , Math kertas 1 ok lagi lah , aku boleh jawab tapi masuk kat 
kertas 2 , hmmmmmm haram jadah , no 1 je aku dah pening , petang pulak KH , perghhhh ni 
matapelajaran yang aku suke , hehe , boleh lah jugak aku jawab , aku nak A untuk KH sebab 
aku nak masuk VOKASIONAL ! Amin .

Itu je lah kisah tentang aku jawab soalan PMR 2011 , ade susah ade senang , tak pe itu semua 
ujian kehidupan sebagai PELAJAR , aku terima je !

p/s : korang yang baca ni , jangan lupe doa kan aku dapat 8A dalam PMR !! Amin

POSTED BY
POSTED IN
DISCUSSION